Viime viikonloppuna olin Nemin kanssa match showssa. Tuomarina oli mies, ja oli kyllä positiivinen kokemus kun katsoi koirat kunnolla ja antoi kaikille vielä palautetta. Nemi sai punaisen nauhan, mutta jatkoon ei päästy. Bella oli myös kilpailemassa ja sekin sai punaisen nauhan ja lopuksi oli PUN 2. Tuomari sanoi, että Nemin pitäisi saada enemmän harjoitusta juoksuun. Sillä on vaan niin pitkät jalat, ettei sitä saa ravaamaan kunnolla. Pitäisi laittaa itselle piikkarit jalkaan ja lähtä juoksemaan ku lähtis 100 metrin juoksukisoihin. Pyörän kanssa voisi harjoitella, mutta mä olen niin kömpelö jos mulla on koira siinä mukana.

Koirat oli myös hoidossa päivän verran kun itse käväisin Tallinnassa. Hyvin oli mennyt molemmilla, mitä nyt pikkuveli ei saanut nukkua kun Jade riehui koko yön. Olisi halunnut nimittäin sängyn viereen nukkumaan, eikä oven taakse. Nemillä oli myös mennyt ihan kivasti, pitäisi kuulemma enemmän vahvistaa noita käskyjä kun ei se ymmärrä. Kyllä se minua ymmärtää, useinmiten.

Tänään oli myös valkkaritreenit. Harjoiteltiin hyppyä sekä otettiin yleistä tottista. Katsottiin myös miten koirat reagoi erilaisiin ääniin. Otin tällä kertaa Nemin mukaan ja sillä meni oikein hienosti. Kun vaan jaksaisi joka päivä hieman treenata, niin voisi mennä vieläkin paremmin.